CARTEA CU RASPUNSURI


Utilizator:
Parola:
 

 


Noutati ...

Programul SC ENET SA pentru sarbatorile pascale
Program casierie, relatii clienti si contractari/facturare, str. Cuza Voda, nr. 43: Vineri - 30.04.2021 - zi libera Sambata - 01.05.2021 - zi libera Luni - 03.03.2021 - zi libera Pentru dep......
Citeste mai mult

COMUNICAT LIBERALIZARE PIATA DE ENERGIE ELECTRICA
Avand in vedere "LIBERALIZAREA PIETEI DE ENERGIE ELECTRICA" si solicitarilor tot mai dese de oferte de energie electrica, va aducem la cunostinta ca S.C. ENET S.A. Focsani, detine Licenta ......
Citeste mai mult

Modernizarea retelelor termice ale Municipiului Focsani etapa a II-a
TitlulProiectului: "REABILILAREA SISTEMULUI DE TERMOFICARE URBANA LA NIVELUL MUNICIPIULUI FOCȘANI PENTRU PERIOADA 2009-2028 IN SCOPUL CONFORMARII LA LEGISLALIA DE MEDIU SI CRESTERII EFICIENT......
Citeste mai mult

ACTE NECESARE DOSAR AJUTOR INCALZIRE
Va reamintim ca cererile/declaratiile pe proprie raspundere privind acordare ajutorului de incalzire a locuintei, conform O.G. nr. 27/2013 pentru modificarea si completarea OUG nr.70/2011 privind mas......
Citeste mai mult

ANUNT IMPORTANT-FURNIZARE ENERGIE TERMICA
Din cauza temperaturile exterioare scazute inregistrate in ultima perioada, incepand de maine, 20 octombrie 2020, ora 12:00, SC ENET SA incepe furnizarea de energie termică pentru incalzire in vede......
Citeste mai mult

PROTECTIA CONSUMATORILOR - A.N.P.C.

Asociatii

          1. Sunt nemultumit de prestatia administratorului. Pot sa platesc individual la casieria ENET ?
       Raspuns : Se pot prelua în facturare individuala şi apartamente, dar preferabil este ca întreaga asociatie sau cel putin un bloc din cadrul asociatiei, să treacă în acest sistem, cu respectarea conditiilor , astfel încât să nu apară inechităţi la împărţirea consumurilor între asociaţie şi individual.
ORD.ANRSC 483/2008, art.13,(3):“Fiecare consumator cu care este încheiată convenţie de facturare individuală va achita cv.sumelor de plată cuprinse în lista cu cheltuielile de întreţinere prevăzută la alin.(2) direct furnizorului »

       2.Sunt in facturare pe asociatie ; pot sa aflu cum stabileste administratorul cheltuielile de intretinere ?
       Raspuns : Da ; proprietarii au dreptul sa cunoasca toate aspectele ce tin de activitatea asociatiei si au acces, la cerere , la orice document al acesteia ; 
Modul de organizare și funcționare al asociațiilor de proprietari este reglementat de Legea nr. 196/2018, intrată în vigoare spre finalul anului 2018. Aceasta a înlocuit vechea lege a asociațiilor, Legea nr. 230/2007.
Faceti adresa scrisa catre presedintele asociatiei, daca administratorul refuza sa va puna la dispozitie datele solicitate si daca si acesta va refuza sau nu se poate impune, e timpul sa vorbiti cu vecinii si daca au aceleasi probleme ca si dvs. sa convocati o adunare generala a asociatiei.

          3.Cine este reprezentantul legal al asociatiei de proprietari ?
       Raspuns : Presedintele este cel care reprezinta asociatia de proprietari in derularea contractelor , isi asuma obligatii in numele acesteia si reprezinta asociatia in relatiile cu tertii ;Administratorul este  un angajat al asociatiei.

          4.Cine poate ajuta si indruma asociatiile de proprietari in activitatea lor ?
       Raspuns : Consiliul local al municipiului Focsani şi Primăria Focşani sprijina activitatea asociatiilor de proprietari pentru realizarea scopurilor si sarcinilor ce le revin ;
 
       5. De ce trebuie sa angajam administrator dintre persoanele atestate de Primaria municipiului Focsani ?
       Raspuns : Atestatul are drept scop certificarea calitatilor profesionale ale persoanelor care doresc sa practice activitatea de  administrare a imobilelor la asociatiile de proprietari; (Adica, cel putin teoretic, riscurile sunt mai mici.

          6. Cine mai poate controla activitatea financiar contabila a asociatiilor de proprietari ?
       Raspuns : Consiliul Local şi Primăria Focsani exercita controlul asupra activitatii financiar contabile din cadrul asociatiilor de proprietari , din oficiu ori la solicitarea unuia sau mai multor membri ai asociatiei de proprietari ; Daca aveti suspiciuni de frauda din banii asociatiei va puteti adresa cu o plangere si organelor in drept (Politie, Procuratura), cu conditia sa avezi si ceva dovezi, nu doar pareri.