CARTEA CU RASPUNSURI


Utilizator:
Parola:
 

 


Noutati ...

Informatii ajutor incalzire
Informatii ajutor pentru incalzire si stimulent energie - document Formular ajutor incalzire si stimulent energeie - document
Citeste mai mult

Anunt angajare
SC ENET SA, scoate la concurs 1 post de inginer energetica/electroenergetica/electric/automatica.  Inscrierile pentru concurs se fac la registratura societatii pana la data de 29.10.2021, ora ......
Citeste mai mult

Program provizoriu furnizare energie termica pentru apa calda si incalzire
SC Enet SA comunica abonatilor sai ca incepand de astazi, 07 octombrie 2021 va furniza enerrgie termica pentru incalzire si apa calda conform unui program provizoriu, astfel: - Furnizare energi......
Citeste mai mult

ANUNT PUBLIC PRIVIND DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE
Anunt public privind decizia etapei de incadrare      SC ENET SA cu sediu in Focsani, B-dul Bucuresti, nr4, jud. Vrancea  titular al proiectului de investitii: FORAJ PU......
Citeste mai mult

COMUNICAT
Comunicat             Având în vedere că în spațiul public au ajuns informații privind dificultăți referitor la alimentar......
Citeste mai mult

PROTECTIA CONSUMATORILOR - A.N.P.C.

Apa calda menajera si apometre

          1. În  ce conditii ma pot debransa de la apa calda menajera?
      Raspuns: Avizul de debransare de la apa calda se elibereaza în baza unei cereri scrisa, vizata de reprezentantul asociatiei de proprietari(semnatura si stampila). Debransarea propriu-zisa se efectueaza de catre consumator, pe cheltuiala proprie. Dupa debransare, se sigileaza racordurile, si se întocmeste procesul verbal de catre reprezentantul ENET. Proprietarul este obligat sa permita accesul în apartament a reprezentantului furnizorului pentru verificarea mentinerii debransarii ori de câte ori considera ca este necesar.

          2.  De ce trebuie sa lasam apa calda mai mult timp pâna când poate fi folosita la parametrii furnizati de P.T.?
      Raspuns: Principala cauza este lipsa recircularii apei calde menajere, asa fiind proiectate si executate la timpul lor toate punctele termice. În prezent ,ajoritatea au recirculare.De asemenea, lipsa unui consum constant de apa calda conduce la acest lucru. Consumul redus se datoreaza mai multor factori, printre care: contorizarea apei calde, debransarile efectuate în timp, multe apartamente sunt nelocuite,etc.

          3. Cât costa un metru cub de apa calda ?
      Raspuns: Nu exista un pret fix al metrului cub de apa calda. Acesta difera, logic, (deoarece blocurile sunt contorizate), de la o luna la alta si chiar de la o scara la alta din acelasi bloc, în functie de consumurile înregistrate in gigacalorimetre si de modul de repartizare a acestora.

          4. Cum pot sa ma rebransez la sistemul de alimentare cu apa calda?
      Raspuns: Este necesara o cerere adresata furnizorului (ENET). Cererea trebuie sa fie vizata (semnatura si stampila) de administratorul asociatiei de proprietari. Emiterea avizului de reconectare se elibereaza dupa verificarea la fata locului a mentinerii debransarii (sigiliile aplicate initial sa fie intacte). Rebransarea efectiva se face de catre proprietar, dupa care se incheie un proces verbal care se ia in calcul pentru inceperea facturarii ;
           

          5. Când si cine face recircularea apei calde ?
      Raspuns: Recircularea apei calde o face furnizorul  de energie termica, respectiv ENET. 

          6. De ce platim de doua ori apa calda, si la CUP si la ENET?
      Raspuns : Nu se plateste apa calda de doua ori. Volumul de apa rece din apa calda (metri cubi)  se plateste la CUP, care este furnizorul de apa, iar la ENET platim energia termica (Gigacaloria) necesara prepararii (încalzirii) apei calde. Volumul de apa rece din apa calda se evidentiaza si pe factura ENET ( pentru ca noi îl comunicam la CUP) dar fara valoare. Acelasi metraj trebuie sa se regaseasca pe factura CUP unde de alfel se si plateste. Daca cele doua consumuri nu coincid trebuie sa cereti explicatii la furnizorul de apa .

            7. De ce nu se iau în calcul la plata apei calde apometrele individuale?
      Raspuns: Conform Ordinului ANRSC nr.91/2007 , daca nu toti consumatorii (cu destinatie de locuinta sau mixta) au montate apometre individuale la acc, facturarea se efectueaza în functie de numarul de persoane care locuiesc în mod curent în condominiu.


          8. De ce mi se factureaza o cantitate diferita(de obicei mai mare) decât cea consumata, înregistrata de apometre si transmisa de administrator?
      Raspuns: Suma consumurilor înregistrate de apometre si transmise spre facturare,de regula, nu corespunde cu citirea din gigacalorimetru. Diferenta se repartizeaza tuturor consumatorilor în functie de consumul fiecaruia.Aceasta poate fi pozitiva sau negativa. 

          9. Cum se stabileste aceasta diferenta care este repartizata consumatorilor si de ce nu se repartizeaza în mod egal tuturor?
      Raspuns: Diferenta se repartizeaza în functie de consumul fiecarui consumator, astfel: constanta obtinuta din împartirea citirii din gigacalorimetru la suma consumurilor individuale, se înmulteste cu consumul transmis spre facturare.

          10.În cazul facturarii acc în functie de numarul de persoane, cum se stabileste acesta?  
      Raspuns: Pâna pe data de 21 a fiecarei luni calendaristice, fiecare administrator de asociatie de proprietari transmite pe tabel tipizat (sub semnatura si stampila) modificarile numarului de persoane din apartamente, care va fi luat în calcul la facturarea acc pentru luna respectiva sau, dupa caz, pâna la alta comunicare. 

          11.Este posibil ca facturarea acc sa se faca în functie de înregistrarile apometrelor individuale, chiar daca nu sunt toti consumatorii contorizati?
      Raspuns: Da. În cazul în care facturarea este comuna, (pe asociatie), adunarea generala a asociatiei de proprietari stabileste modul de repartizare a consumurilor înregistrate de gigacalorimetru.

          12. Este obligatorie montarea apometrelor pentru apa calda menajera?
      Raspuns: Montarea apometrelor la apa calda este în sarcina consumatorilor (proprietarilor) , conform legislaţiei în vigoare.Decizia se ia însă la nivelul asociaţiei de proprietari pentru fiecare condominiu.