CARTEA CU RASPUNSURI


Utilizator:
Parola:
 

 


Noutati ...

Program SC Enet SA -1 iunie si sarbatoarea Rusaliilor
Serviciul Comercial - Casierie   - 30 mai 2020       8,00-13,00   - 1 iunie 2020       Inchis  -06 iunie 2020       8,......
Citeste mai mult

ANUNT IMPORTANT
   S.C. ENET S.A. aduce la cunostinta clientilor ca va avea casieria inchisa, in zilele de vineri 1 MAI si sambata 2 MAI.     Incepand de luni, 04 mai 2020, casieria isi va relu......
Citeste mai mult

Anunt privind sistarea furnizarii agentului termic
     SC ENET SA anunță utilizatorii de energie termică pentru încălzire că, începând de maine, 28 aprilie, se va sista furnizarea agentului termic pentru &i......
Citeste mai mult

ANUNT IMPORTANT
La solicitarea Primariei Municipiului Focsani, conducerea SC ENET SA Focsani anunta ca marti, 14 aprilie, intre orele 08:00 – 20:00, furnizarea agentului termic va fi sistata in zona Centru (Tr......
Citeste mai mult

ANUNT IMPORTANT
Pentru a limita efectele pandemiei de coronavirus, SC ENET SA anunta ca a luat o serie de masuri de protectie si siguranta, atat pentru clienti, cat si pentru angajati. In acest context, o parte a ac......
Citeste mai mult

PROTECTIA CONSUMATORILOR - A.N.P.C.

Asociatii si optiuni de tarifare

          1. Sunt nemultumit de prestatia administratorului. Pot sa platesc individual la casieria ENET ?
       Raspuns : Nu se poate prelua în facturare individuala un apartament, ci întreaga asociatie sau cel putin un bloc din cadrul asociatiei, cu respectarea conditiilor de trecere în acest sistem de facturare.
ORD.ANRSC 483/2008, art.13,(3):“Fiecare consumator cu care este încheiată convenţie de facturare individuală va achita cv.sumelor de plată cuprinse în lista cu cheltuielile de întreţinere prevăzută la alin.(2) direct furnizorului »

       2.Sunt in facturare pe asociatie ; pot sa aflu cum stabileste administratorul cheltuielile de intretinere ?
       Raspuns : Da ; proprietarii au dreptul sa cunoasca toate aspectele ce tin de activitatea asociatiei si au acces, la cerere , la orice document al acesteia ; (Legea 230/2007, art.10).Faceti adresa scrisa catre presedintele asociatiei, daca administratorul refuza sa va puna la dispozitie datele solicitate si daca si acesta va refuza sau nu se poate impune, e timpul sa vorbiti cu vecinii si daca au aceleasi probleme ca si dvs. sa convocati o adunare generala a asociatiei.

          3.Cine este reprezentantul legal al asociatiei de proprietari ?
       Raspuns : Presedintele este cel care reprezinta asociatia de proprietari in derularea contractelor , isi asuma obligatii in numele acesteia si reprezinta asociatia in relatiile cu tertii ;( Legea 230/2007, art.31).Administratorul este  un angajat al asociatiei.

          4.Cine poate ajuta si indruma asociatiile de proprietari in activitatea lor ?
       Raspuns : Consiliul local al municipiului Focsani sprijina activitatea asociatiilor de proprietari pentru realizarea scopurilor si sarcinilor ce le revin prin compartimentul specializat , organizat in acest scop ; (Legea 230/2007, art.52).

          5. De ce trebuie sa angajam administrator dintre persoanele atestate de Primaria municipiului Focsani ?
       Raspuns : Atestatul are drept scop certificarea calitatilor profesionale ale persoanelor care doresc sa practice activitatea de  administrare a imobilelor la asociatiile de proprietari; (Legea 230/2007, art.54).Adica, cel putin teoretic, riscurile sunt mai mici.

          6. Cine mai poate controla activitatea financiar contabila a asociatiilor de proprietari ?
       Raspuns : Consiliul Local Focsani exercita controlul asupra activitatii financiar contabile din cadrul asociatiilor de proprietari , din oficiu ori la solicitarea unuia sau mai multor membri ai asociatiei de proprietari ; (Legea 230/2007, art.55) .Daca aveti suspiciuni de frauda din banii asociatiei va puteti adresa cu o plangere si organelor in drept (Politie, Procuratura), cu conditia sa avezi si ceva dovezi, nu doar pareri.

OPTIUNI DE TARIFARE (CONFORM OUG 5/2003)

             7. Ce înseamna sistemul de tarifare MONOM?
       Raspuns : Sistemul MONOM înseamna facturarea si plata lunara pe baza consumului efectiv de energie termica înregistrat de aparatele de masurare.


           8.Ce înseamna sistemul de tarifare BINOM ?
       Raspuns: Sistemul BINOM înseamna facturarea în functie  de o componenta fixa, independenta de cantitatea de energie termica consumata, si de o componenta variabila, proportionala cu consumul efectuat. Cu alte cuvinte, clientul plateste mai putin iarna si mai mult vara, urmând ca, dupa 12 luni sa se emita factura de regularizare.

          9. Daca optez pentru sistemul BINOM platesc mai putin ? Ce înseamna factura de regularizare?
       Raspuns : Nu. Nu se plateste mai putin decât ceilalti clienti, dar plata este mai suportabila, pentru ca plata tinde sa se uniformizeze.Iarna veti plati mai putin decât consumul real, iar vara mai mult.Astfel nu veti plati penalitati fiindca nu aveti bani sa achitati tot consumul din lunile de iarna. Factura de regularizare cuprinde sumele ca diferenta între calculul valorii consumului anual  la pret national (local) si valorile calculate si facturate lunar cu tariful binom ales. Aceasta poate fi pozitiva, suma urmând a fi achitata de client, sau negativa, situatie în care suma nu se restituie, ci se va reporta ca avans în contul facturii curente urmatoare.Chiar daca dupa un an veti avea de platit o diferenta, ea va fi de plata, practic, dupa un an.

          10. Daca am optat BINOM pot reveni la MONOM? Dar invers, daca am optat MONOM pot alege BINOM?  
       Raspuns : Optiunea de tarifare BINOM poate fi schimbata numai dupa 12 luni calendaristice, dupa emiterea facturii de regularizare. Din MONOM în BINOM se poate opta oricând.